2018. június 24., vasárnap

Tarryn Fisher - F*ck ​Love – Kapd be, szerelem! - Renike kritikája

Sziasztok! Ma egy olyan könyvről lesz szó, amely teljesen levett a lábamról. Nem egy tipikus romantikus történet, de életszerűbb, mint néhány, amikkel eddig dolgom volt.

Alapadatok a könyvről:
Írta:  Tarryn Fisher
Címe: F*ck ​Love – Kapd be, szerelem!
Kiadta: Könyvmolyképző kiadó
Mikor?: 2018
Hány oldal?: 328
Fülszöveg: Helena Conway szerelmes lesz.
Akaratlanul.
Észrevétlenül.
De nem véletlenül. Kit Isley pontosan az ő ellentéte – rejtélyes, fékezhetetlen és a legkevésbé sem óvatos. Mindez akár remekül is alakulhatna…
Ha nem Helena legjobb barátnőjével találkozgatna. Helena kénytelen dacolni a szívével, helyesen cselekedni, és másokra is gondolni.
Egészen addig, amíg fittyet nem hány az egészre.
Tarryn Fisher, New York Times sikerkönyves szerző lehet, hogy vagányabb nálad, de ezt nem dörgöli az orrod alá. Az első diplomáját a Roxfort Varázsló és Boszorkányképző Szakiskolában szerezte. Az emberi természet nagy tisztelője, egy hús és vér gonosz, mégpedig a Mardekár házból. A szíve sötét, de az olvasóit azért kedveli. Jelenleg Washingtonban él fiával és lányával.
Az év legizgalmasabb regénye a női útkeresésről és a szerelemről.

A borító gyönyörű, és a hátoldal is szuper. Ennél jobb címet nem is kaphatott volna a könyv. Az ajánláson nagyot nevettem, ebből is látszik, milyen vicces írónő is Tarryn:
Azoknak, akik utálnak.
Kapjátok be!

A könyv elején történik valami, ami a főhősnőnk, Helena életét teljesen megváltoztatja. Mondjuk úgy, hogy felnyílik a szeme. Nem, nem valami tragikus esemény és nem hal meg senki sem, nincs ok az ijedtségre. Teljesen más, amire a legkevésbé sem számítottam.
Nagyot néztem, és azt sem tudtam, hogy mi lesz ebből, muszáj volt tovább olvasnom. Konkrétan alig tudtam letenni, mert muszáj volt megtudnom, hogyan is fog alakulni Helena élete.


Helena szerelmes lesz. Ez nem is lenne baj, de szíve választottja nem más, mint legjobb barátnője pasija, Kit. És itt jönnek a bonyodalmak. Sokat nem szeretnék elárulni a könyvről. Pont az benne a varázslatos, ahogy Helenával együtt megtesszük az utat, ami ahhoz kell, hogy olyan legyen az élete, amilyet megálmodott magának.


Szeretnék beszélni a karakterekről. Helena az egyik legviccesebb és legszerethetőbb női főszereplő, akiről eddig olvastam. Minden helyzetben előjön egyedi stílusa, amin néha jókat nevettem, de volt olyan is, hogy elgondolkodtam rajta.
"Megpróbálni megválni valamitől, amit szeretsz, olyan, mint vízbe fojtani magad. Szeretnéd megtenni, de ellenkezik a természettel, hogy ne vegyél levegőt. Követeli a tested; és az eszed is azt súgja, hogy szükséged van rá. Végül a felszínre törsz, és veszel egy nagy levegőt, mert képtelen vagy megtagadni magadtól a légzés alapvető szükségletét. A szerelemét. A heves vágyét."
Helena legjobb barátnője, Della a könyv kígyója. Nem bírtam a csajt, mert csak az fontos az életében, hogy mindig ő legyen a középpontban.
Kit jó srác, kedves, tökéletes, de néha legszívesebben ráordítottam volna, hogy te idióta, mi a francot keresel ott, ha egyszer máshol kellene lenned? Bírtam a beszélgetéseiket Helenával. Azt sem szabad elfelejteni, hogy Kit író, és ezért még jobban a szívembe lopta magát.
"Ha valakit lángra gyújtasz, sose próbáld azzal oltani a tüzet, hogy elmondod, mit kellett volna tenned. Az efféle sajnálkozás leginkább olaj a tűzre."
Van még egy szereplő, akinek nem írom le a nevét, annyit árulok el róla, hogy lány. Azt hittem, hogy utálni fogom ezt a szereplőt, aztán meg kiderül, hogy jobb barátnője lesz Helenának, mint az állítólagos legjobb barátnője. A lány is művész, gyönyörűen fest és szinte mindig lila ruhát hord. Helena után ő a második kedvenc szereplőm.


Ha ez még nem lenne elég, a Harry Potter utalások gyakran visszaköszönnek a könyv lapjairól. A kedvencem az, amikor Helena halálos átkot szór az emberekre. Ezen hangosan röhögtem percekig.
Ami még nagyon tetszett, azok egyes fejezetek címei. Egy pár, hogy mire is számítsatok: #miafranc, #kapdbepara, #bézsboszi.


Ajánlom a könyvet azoknak, akik szeretnének olyan romantikus könyvet olvasni, ami nem a szokásos kliséket vonultatja fel. A könyv megvásárolható: itt.
Ja, és #kapdbeszerelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése