2017. június 4., vasárnap

Jodi Picoult - Törékeny - Edina kritikája

Egy könyv, mely törékennyé tett. Szívszaggató történet, szólok előre. Minden Jodi Picoult könyvet imádtam eddig. Olvastam A nővérem húgát, a Magányos farkast, a Sorsfordítókat, a Házirendet, a Csodalányt és a Szívtől szívig-et. Mindegyikről napokat tudnák áradozni.
Nem is nagyon tudom leírni, hogy mit gondolok és érzek. Annyira szerettem, pár nap alatt elolvastam és végigbőgtem az egészet.

Alapadatok a könyvről:

Írta: Jodi Picoult
Címe: Törékeny
Kiadta:  Athenaeum
Első kiadás?: 2010
Hány oldal?: 510
Fülszöveg: Egy törékeny kislány, egy összetört anyai szív
Egy házaspár mindennél jobban szeretne kisbabát. Nagy nehézségek után végre meg is születik Willow, aki sajnos súlyos csonttörékenységgel jön a világra. Hat éves koráig hetvenöt csontja törik el, még egy tüsszentés is életveszélybe sodorhatja. A család békéjét óhatatlanul is felborítja az állandó riadókészültség: az édesanya előző házasságából származó lánya egyre veszélyesebb módon igyekszik felhívni magára a figyelmet, a korábban boldog életet élő pár összekap minden apróságon, és az anya által elindított kártérítési per alperese pedig éppen egyetlen és legjobb barátnője.
A világhírű amerikai bestsellerszerző új regénye megmutatja, milyen könnyen elszakad a szeretetből és öncsalásból, kegyes hazugságokból és elhallgatásokból szőtt háló, és a zuhanás után rájövünk, milyen törékeny az életünk.
„Gyönyörű kislányom született, aki viszont törékenyebb a szappanbuboréknál is. Az édesanyád vagyok, meg kell védjelek. De mi lesz, ha a nagy igyekezetemben inkább csak ártok majd?“
Willow nagy nehézségek után születik meg. Sok örömöt és fájdalmat élnek meg a szülei. Osteogenesis imperfectával jön a világra, vagyis csonttörékenységgel. Ez a betegség megpecsételi az egész család életét. Amelia, Willow nővére nagyon nehezen viseli, hogy mindenki jobban odafigyel a húgára, mint rá. Vagdossa az ereit, nem hajlandó enni, sok nehézséggel küzd. Szüleik, Charlotte és Sean mielőttünk próbálják megoldani a mindennapok nehézségeit és amit az élet rájuk rótt.
„Mindenki arra vágyik, hogy fontos lehessen valakinek. Hogy valaki úgy érezze, nélkülünk szegényebb lenne az élete.“
Charlotte legjobb barátnője Piper, aki szülész-nőgyógyász valamit elrontott. Meg is van az eredménye, mert Charlotte bepereli, kártérítést kér, hogy Willownak jobb életet tudjon bebiztosítani. De nem biztos, hogy a sok pénz bármit is megtud oldani. Igaz, tudna belőle venni speciális autót, ülést és mindent, amire Willownak szüksége van. Willow nagyon okos gyerek, minden tényt megjegyez és csak úgy kirázza a kisujjából. 



Jodi Picoult egy zseniális írónő. A regény olvasása közben egyszerre tudom magam beleélni Willow, Piper vagy akár Sean helyzetébe. Ez a könyv bebizonyította, hogy semminek és senkinek nem muszáj tökéletesnek lennie ahhoz, hogy szerethető legyen.
Hogy kinek ajánlom ezt a regényt? Bárkinek, aki szereti, ha a szíve olvasás közben darabokra hull. Willow örökre a szívembe költözött és soha nem is fogom kiengedni onnan. Bátorságával és vakmerőségével próbálja legyőzni a betegségét. Rengetegszer feküdt az ágyban, egész testét gipsz borította. Nem tudja egyedül elvégezni az alap szükségleteket, még tüsszenteni sem mer, mert abba is eltörhet bármelyik csontja.
„Ekkor jöttem rá, miért nem sírsz soha, akkor sem, ha fáj: bizonyos fájdalmakra egyszerűen nem létezik hang.“


Hihetetlen. Megrázó. Nagy alkotás. Az utolsó fejezet, hát arra nincsenek szavak mit éreztem akkor, mikor azt olvastam. Mélyre ható, fájdalmas, hisz gondoljunk bele, ha eltörik akár egyetlen csontunk is mennyire tud fájni, nem még ha egyszerre ötven.
„ November végén mindig van „százak napja” az elsősöknek. Addigra minden elsősnek száz darabot kell gyűjtenie valamiből. Amelia annak idején száz csokis sütit akart bevinni, de a buszról leszállva már csak ötvenhárom maradt belőle. Én száz csontot gyűjtöttem, hetvenöt olyat, amit már eltörtem, és huszonöt olyat, mit még nem.”

A másik megjelent borító
Most ennyit tudtam hozni nektek. 2015 nyarán olvastam, úgyhogy fel kellett idéznem mindent, ami megmaradt bennem és már most a sírás keringet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése