2017. július 15., szombat

Miért ajánlom az Üvegtrón sorozatot? - Renike

Szép szombatot! Vannak olyan könyvek, amit ha elolvasol, kapsz egy nagyszerű élményt. Vannak olyan könyvek, amelyektől sokkal többet. Ilyen az Üvegtrón is. Ha elolvasod az első részt, már nem szabad abbahagyni, hiszen a folytatásokba olyan fordulatok vannak, amikre nem is számítottál.

Miért is ajánlom a sorozat elolvasását?

1. A világ felépítése

Rég nem olvastam már ilyen jól felépített világú könyvet. Minden apróság olyan hitelesen van ábrázolva, mintha a valóságban ezek a dolgok lennének a legtermészetesebbek. Komolyan mondom, hogy amikor a sorozatot olvastam, nem hittem volna, hogy az írónő ilyen tehetséges és ennyire jó könyveket írt. Nekem már J.K. Rowlingot juttatta eszembe, tehát ez nem kis dolog. :)

2. A szereplők

A főszereplő Celaena mellett a többi szereplő is olyan részletesen kidolgozott, hogy öröm volt olvasni. Chaol Westfall, a testőrség kapitánya a kedvencem lett, az ő részeit szerettem a legjobban olvasni, főleg az első két könyvben. Persze a koronaherceg, Dorian Havilliard se elhanyagolható tényező, ő is egy szerethető karakter. A harmadik és negyedik részben is vannak olyan szereplők, akiket a szívembe zártam, de nem akarok spoilerezni, úgyis mindenki tudja, melyik férfi karakterre gondolok, akik már olvasták. És persze ott van még az a "boszi" is, akinek szintén nem akarom leírni a nevét, de nagyon megkedveltem őt. És a mellékszereplők is remekül vannak ábrázolva, meg a gonoszok is. Hűha, mi van itt. :D

3. A váratlan fordulatok

Amikor eljutottam a második rész végére, leesett az állam. Az első nagy fordulatra az volt a reakcióm, hogy: "Micsodaaaaa?". Tudtam, hogy valami gyanús a leányzónkkal, de erre nem számítottam. Aztán jött az utolsó fejezet és totál ledöbbentem. Mert ami abban kiderült, az teljes mértékben megváltoztatta a sorozatot. Csak még inkább jobbá tette az egészet, pedig már nem hittem volna, hogy lehet tovább fokozni a könyvet, de sikerült. Voltak a harmadik részben is jócskán meglepetések, de a negyediknek az utolsó harmada mindent vitt. Így kell ezt csinálni, minden kis apróság számít a végén.

4. A romantika

Hát igen, az is van benne jócskán. Az írónő annyira tud bánni a szavakkal és érzelmekkel, hogy ilyen jól megírt romantikus kapcsolatokat már régen olvastam könyvben. Mindegyik tetszett valamiért.

5. A harcjelenetek

Nem is kérdés, milyen erős minden harcjelenet. Legyen az egy apró csata a könyv közepén, vagy a nagy, könyvvégi összecsapások. Mindig tud újat mutatni és ahogy ír, úgy elevenedik meg a szemem előtt minden mozzanat.

6. Mert tökéletes és kész!

A cím magárért beszél. :)

Remélem, hogy adok egy kis löketet azoknak, akik eddig csak az első részt olvasták. Nem szabad abbahagyni, mert nem tudjátok, miből maradtok ki! :)

5 megjegyzés: