2019. február 16., szombat

Rupi Kaur - Tej és méz - Renike kritikája

Sziasztok! Tavaly decemberben jelent meg Rupi Kaur világhírű verseskötete, a Tej és méz. Annyi sokat hallottam róla, hogy nekem is felkeltette az érdeklődésemet. Vannak, akik az egekig dicsérték, vannak, akiknek nem tetszett.
Bevallom, sosem voltam nagy rajongója a verseknek. A kötet elolvasása után ez megváltozott. Örök hálám az írónőnek, hogy tollat ragadott és papírra vetette a gondolatait.

Alapadatok a könyvről:
Írta:  Rupi Kaur
Címe: Tej és méz
Eredeti címe: milk and honey
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Mikor?: 2018
Hány oldal?: 208
Fülszöveg: ez itt egy utazás
verseken át az életben maradás felé
ez itt huszonegy év
vér verejték és könny
ez itt a szívem
a kezedben
ez itt
a fájdalom
a szeretet
a törés
a gyógyulás
- rupi kaur

A tej és méz versek és prózai írások gyűjteménye a túlélésről, az erőszak, az abúzus, a szerelem, a veszteség, a nőiség megéléséről. A könyv négy fejezetre oszlik, mindegyik más célt szolgál, másféle fájdalommal foglalkozik, másféle sebeket gyógyít. A tej és méz az élet legridegebb pillanatain vezeti át az olvasót, mégis mindenben talál valami melegséget, mert a melegség ott van mindenben, csak keresni kell.

a művészetedben 
nem az a lényeg hogy hány embernek 
tetszik a munkád 
a művészetedben 
az a lényeg 
hogy a szívednek tetszik-e a munkád 
hogy a lelkednek tetszik-e a munkád 
az a lényeg hogy őszinte 
vagy-e magadhoz 
soha 
nem cserélheted el 
az őszinteséget 
megbízhatóságra

– minden ifjú költőnek

A könyvben szereplő versek négy kategóriára vannak osztva: a fájdalom, a szeretet, a törés, a gyógyulás.
Ahogy elkezdtem olvasni őket, képtelen voltam abbahagyni. Mindegyik kategóriában találtam olyat, amivel tudtam azonosulni. Ha kedvenc kategóriát kellene választanom, a gyógyulást választom. Ezek voltak számomra a kötet legszebbjei.
Nem is tudom, eddig miért kerültem el a versek világát. Csodálatos volt minden sora, némelyik annyira megtetszett, hogy muszáj volt azonnal lefotóznom.

Az instagramra kirakott idézeteim közel ez a vers örvend a legnagyobb népszerűségnek. Nem is csodálom.

A versek az életről szólnak, a családról, a nőiességről, a szeretetről, a szerelemről, a fájdalomról, a gyógyulásról és arról, hogy legyünk kitartóak és bátrak.
Már attól erősebbnek érzem magam, ha a kezembe veszem. Rupi nem fél olyan témákról beszélni, amiket máshol tabuként kezelnek. Szerintem ez a kötet egyik legnagyobb erőssége.
Nem kell tökéletesnek lennünk ahhoz, hogy különlegesek legyünk. Senkinek sincs joga, hogy elhitesse velünk az ellenkezőjét.
a világ
annyi fájdalmat
okoz
te pedig mindet
arannyá változtatod
-ennél semmi sem tisztább
Egy csoda ez a kötet, kívül és belül egyaránt. Örülök, hogy megmaradt az eredeti borító, nagyon bejönnek a méhecskék. A verseket különböző rajzok teszik még hangulatosabbá.


Az írónő 26 éves, és négy éves korában költözött Indiából Kanadába. Az instagramon 3,5 millió követővel rendelkezik. Ha szeretnéd bekövetni, itt megteheted: katt!
Ha pedig a könyvet szeretnéd megrendelni, itt megteheted.


Remélem, nem ez volt az utolsó könyv, amit az írónőtől olvastam. Biztos, hogy az elsők között lennék, akik megveszik a következő kötetét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése