2017. június 1., csütörtök

13 kedvenc idézetem a Tizenhárom ​okom volt… könyvből - Renike

Sziasztok! El sem hiszem, hogy már hét éve volt, amikor elolvastam ezt a könyvet. Ilyenkor szokták mondani, hogy rohan az idő. :D  Annyira részletesen már nem is emlékszem a könyvre, csak arra az érzésre, hogy nagyon tetszett és földhöz vágott egy kicsit. Ez volt az első olyan olvasott könyvem, amely valós problémákról, valós helyzetekről szól. A múltkoriban megnéztem a Tizenhárom okom volt sorozat első részét és tetszett az is. Gondoltam, egy kis idézetolvasással felelevenítem a könyv hangulatát.
Íme, a kedvenceim:



„Nehéz csalódottnak lenni, mikor azt kapod, amire eleve számítottál.”

Talán ha néha elfelejtenénk dolgokat, mindannyian kicsivel boldogabbak lennénk.”

És mi van veletek, a többiekkel, észrevettétek a hegeket, amiket magatok mögött hagytatok?

Nem. Valószínűleg nem.
Ez lehetetlen volt. 

Mert a legtöbb szabad szemmel nem látható.



Minden… hatással van mindenre.”

Nem lehet átírni a múltat.”

Senkiről nem tudjátok, mi történik vele, csak saját magatokról.”

Néha senki nincs a közelben, hogy megmondja, maradj csendben… nagyon, nagyon csendben. Néha akkor is csendben kell lenned, ha teljesen egyedül vagy.



Ha valakit gúny tárgyává teszel, felelősséget kell vállalnod, ha mások kapva kapnak az alkalmon.

Szeretnéd, ha olyan képességed lenne, hogy hallod mások gondolatait?

Mindened, amid igazán van… az a most.”

A végén minden számít.



Én bármilyen kérdésre válaszoltam volna, Hannah. De te soha nem kérdeztél.

És a végére egy SPOILERES, csak akkor olvasd el, ha már a könyvet is olvastad:



Helló, Fiúk, Lányok! Itt Hannah Baker, élőben és sztereóban.
(…)
Nincs visszatérítés. Nincs ráadás. És ez alkalommal abszolút nincsenek kívánságok.
(…)
Remélem, készen állsz, mert most elmesélem neked az életemet. Pontosabban azt, hogy miért lett vége. És ha ezeket a kazettákat hallgatod, te vagy az egyik oka.

Ennyi lett volna és lehet, hogy hamarosan értékelést is olvashattok majd a könyvről Edinától. További szép június elsejét.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése